Vertrek - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Sander Smits - WaarBenJij.nu Vertrek - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Sander Smits - WaarBenJij.nu

Vertrek

Door: Sander

Blijf op de hoogte en volg Sander

14 December 2007 | Zuid-Afrika, Plettenberg Bay

Wegens tijdsgebrek zal het verslag van de prachtige ottertrail er niet meer van komen. Je kan hieronder echter wel wat foto’s terugvinden.

Alvast nen dikke merci aan iedereen die eens is komen kijken op mijn blog, een berichtje heeft geplaatst, heeft gemaild, een brief heeft verstuurd of heeft gebeld. Dat vond ik heel fijn en lief! En bijzondere dank aan sinterklaas die zelfs Belgische chocolade heeft gebracht. Zo heb ik toch een beetje de soap van het leven in belgië kunnen volgen, wat niet eenvoudig is als je op 1000 kilomter afstand zit.

Mijn stage zit er op. Dat betekent een emotionele week! Gisteren was er als afsluiter een prachtig verrassingfeestje voor het afscheid op het strand met een kampvuur, veel lieve woorden, dansende en zingende caregivers enzoverder.

Tijdens mijn verblijf van de twee laatste weken in de townships ben ik meer in contact gekomen met de Xhosacultuur. Nu plakken we er nog een reisje naar Lesotho en Wild Coast aan waarbij de invloed van de blanken veel minder te merken zal zijn. 29 december ben ik terug in België. Ik zal nog wel af en toe in een internetcafé mijn mail kunnen checken, maar foto’s van de reis zullen pas in het thuisland op de blog geplaatst kunnen worden waarschijnlijk.

Ik wil nog de twee grappigste interculturele uitspraken die ik heb gehoord meegeven. In Aurora special care centre te Port Elizabeth vroeg een blanke teacher aan de zwarte assistents: ‘Can you please danse with your face to the children en not with your bump?’. Toen ik dreathlocks in mijn haar liet zetten schreeuwde ik van de pijn. De kapster zei: ‘Sorry, I forgot you were white!’. Een foto van mijn nieuwe kapsel vind je op mijn profiel terug. Er zijn natuurlijk ook gelijkenissen tussen onze culturen. Vanmorgen zag ik een lege olieton naar beneden rollen tegen een hek. Wat een domme frats dacht ik, zo gaat het hek toch kapot? Toen ik er erna een kindje uit zag kruipen snapte ik het beter. Ik mis de chiro wel.

Voor een foto van mijn nieuwste snit moet je bij mijn profiel kijken!

Groetjes en tot binnenkort, Sander

  • 14 December 2007 - 15:07

    Michiel:

    Schitterend dat kapsel, ik moet spontaan aan een witte neushoorn denken. Ik probeer nog eens te bellen, voor je in buitenland zit (lesotho). Groetjes, merci voor de blog xx

  • 30 December 2007 - 23:32

    Karel:

    Kan jij makkelijk zeggen dat jij dat betn! Eerst zien en dan geloven.
    Tot gauw,
    Papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sander

Haaidihow, Als je mijn stage orthopedagogie en leven in Zuid Afrika te weten wil komen zit je hier op het juiste adres. Op deze site zal ik af en toe een verhaaltje over mijn dagdagelijks leven zetten. Op http://www.flickr.com/photos/12063430@N02/ kom je adhv fotos meer over onze talrijke avonturen te weten. Laten jullie ook af en toe iets weten over het thuisland? Dikke zoen, Sander PS: Mijn telefoonnummer in Zuid Afrika is (27) 044 533 55 62 of GSM (27) 0846 94 22 96

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 20639

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2007 - 18 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: