De zandbak - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Sander Smits - WaarBenJij.nu De zandbak - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Sander Smits - WaarBenJij.nu

De zandbak

Door: Sander

Blijf op de hoogte en volg Sander

26 November 2007 | Zuid-Afrika, Plettenberg Bay

De Bouworde die in Augustus was langs gekomen had één van hun heldendaden net niet afgekregen wegens een tekort aan tijd: de zandbak. Dit had het gevolg dat er een immense put in een ondergrond van steenharde rotsen zat. Zoals beloofd hebben Bruno, Thomas, Goedele ik hem alsnog afgewerkt. (zie foto)

Verder zie je een foto van de start van ons snoezelhuisje in klas twee en een foto van de individuele en van hoogte verstelbare bureautjes en het niet zichtbare schoolbord in klas één zodat de kindjes wat minder afleiding hebben tijdens het maken van hun oefeningen. Merk ook Aeysha op die vlot een driepunter scoort en onze nieuwste vriend die meteen zijn verjaardag bij ons kan vieren!

Bij deze wil ik ineens mijn felicitaties uitdelen aan de harde werkers: Goedele heeft zich voornamelijk gespecialiseerd in de houtbewerking en onderscheid zich ondertussen in het afschrijven, zagen (zelfs electrisch), boren, vijzen en schuren. Bruno en Thomas kennen ondertussen alles van breekwerken (met houweel en vuurtjes om de stenen te splijten), cement maken en muurtjes metsen. De ouders van Goedele die op bezoek waren, waren zo lief om uiteindelijk de zandbak vol te schuppen!

De laatste dagen maken we hier de ergste regenbuien van de laatste 26 jaar mee. Dit heeft het minder leuke gevolg dat de zee een heel bos samen met 40 bootjes, twee mensen en een half zwembad heeft meegesleurd. Een iets leuker gevolg is dat de brug van het hotel 'Beacon Island' volledig in het water staat. Ik hoop dat het nog eens helemaal wegspoeld zodat de kuststrook terug helemaal tot haar recht komt. In mijn appartement heb ik geen last van, maar onze klaslokalen zijn al vaker onder water komen te staan. Het natte fysiomateriaal vormt wel problemen.

• 27 November 2007 - 11:47

Jill:

Sander en andere sterrewegen, bedankt voor de afwerking van de put die we achterlieten. Bijna werd de benaming 'heldendaad' helemaàal ironisch. ;) . Adem het daar allemaal nog eens goed in en mss tot de 5e !

• 27 November 2007 - 21:28

Fien:

amai echt mooi gedaan!hoedje af...
    de kindjes zullen er zeker veel plezier aan hebben!
    groetjes x

• 28 November 2007 - 20:41

Goedels:

Sander, je weet het he. Als ik een burn out krijg als ortho, word ik jouw assistente in hout. Mijn specialiteit: schuren en boortjes kraken.

• 28 November 2007 - 20:42

Goedels:

Hm, interessante weetjes zo over wormen en zo ...

• 07 December 2007 - 07:21

Kobe:

Het verschil tussen wat broers kunnen...
    bij oma heb ik de versleten zandbak mogen verwijderen en jij slaagt er weer in een prachtig duurzame zandbak te bouwen. Laat de kinderen van die Sterreweg nu maar voorbeelden maken van de paleizen of kastelen waarin ze wonen willen!
    Vraag je een kindje het huis voor Lea aan het Noordhoekstrand te bouwen?

Sander

Haaidihow, Als je mijn stage orthopedagogie en leven in Zuid Afrika te weten wil komen zit je hier op het juiste adres. Op deze site zal ik af en toe een verhaaltje over mijn dagdagelijks leven zetten. Op http://www.flickr.com/photos/12063430@N02/ kom je adhv fotos meer over onze talrijke avonturen te weten. Laten jullie ook af en toe iets weten over het thuisland? Dikke zoen, Sander PS: Mijn telefoonnummer in Zuid Afrika is (27) 044 533 55 62 of GSM (27) 0846 94 22 96

Totaal aantal bezoekers 20641